CENTRUM SZKOLEŃ BEHAWIORALNYCH

I Kongres Weterynaryjnej Medycyny Behawioralnej

Celem Kongresu było przybliżenie nowej, dynamicznie rozwijającej się gałęzi medycyny weterynaryjnej, jaką jest medycyna behawioralna. Chcieliśmy  zaprezentować dokonania polskich ośrodków akademickich oraz codzienność lekarzy klinicystów specjalizujących się w zaburzeniach zachowania zwierząt towarzyszących. Przedstawiliśmy medycynę behawioralną, jako element wiedzy z zakresu chorób wewnętrznych zwierząt, niezbędny każdemu lekarzowi weterynarii do postawienia prawidłowego rozpoznania.

Na nasze zaproszenie, w Kongresie wzięli udział:

prof. dr hab. Roman Lechowski, który oprócz moderowania Kongresu wygłosił wykład:
„Zaburzenia zachowania w chorobach endokrynologicznych”

lek. wet. Joanna Iracka „ Ból – podstawowy objaw kliniczny i wielkie wyzwanie diagnostyczne”

lek. wet. Agnieszka Janeczek „Nie taka samotność straszna…- zespół leku separacyjnego u psów jak sobie z nim poradzić?”

mgr Andrzej Kłosiński „Emocje, ich wpływ na zachowanie zwierząt i problemy behawioralne”

lek. wet. Joanna Karaś –Tęcza „ Łysienie na tle psychogennym u kotów -czy to na pewno jest diagnoza ostateczna? Ziarniniak z wylizywania u psów – problem dla dermatologa czy behawiorysty?

dr n. wet. Sybilla Berwid- Wójtowicz „Dietetyczne wspomaganie dojrzałych kotów z Syndromem Zaburzeń Poznawczych”

dr hab., prof. SGGW Tadeusz Kaleta „Zagadnienie motywacji w ocenie behawioru psa i kota domowego”

dr n.wet. Sylwia Lew- Kojrys „Choroba dolnych dróg moczowych kotów – chorobą somatyczną czy behawioralną?”

lek. wet. Jolanta Łapińska „Zaburzenia obsesyjno- kompulsywne u psów, przyczyny i terapia.”

dr Katarzyna Fiszdon „ Człowiek – główna przyczyna problemów behawioralnych psa.”

dr n.wet. Jagna Kudła „Stary pies i stary kot jako pacjent behawioralny”

WSPÓŁORGANIZATORAMI byli:
Krajowa Izba Lekarsko-Weterynaryjna, Wydział Nauk o Zwierzętach SGGW,
Partnerami: Polskie Stowarzyszenie Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt, Stowarzyszenie Weterynaryjnej Medycyny Behawioralnej.

Patronat Medialny objęło : Życie Weterynaryjne, Weterynaria w praktyce, Cztery Łapy, VetPersonel.
Sponsorzy: Eukanuba
Sponsorem głównym była : Ceva