CENTRUM SZKOLEŃ BEHAWIORALNYCH

SOBOTA 9.12.2023

Rozpoczęcie Kongresu

lek. wet. Zofia Fraś
„Zamiast espresso. Wszystko co chcielibyście wiedzieć o bólu ale wstydzicie się przyznać, że zapomnieliście. Fizjologia i patofizjologia bólu w pigułce”

lek. wet. Joanna Iracka
„Objawy behawioralne bólu u kotów”

dr hab. n. wet. Beata Degórska
„Przeciwbólowe zabezpieczenie pacjentów ortopedycznych”

Przerwa obiadowa

lek. wet. Zofia Fraś
„Młody pacjent z nieuleczalną chorobą. Jak rozmawiać z właścicielem”

lek. wet. Emilia Klim
„To naprawdę boli!-  pacjent stomatologiczny w gabinecie weterynaryjnym”

dr n. wet. Sybilla Berwid- Wójtowicz
„Postępowanie dietetyczne u pacjentów cierpiących z powodu przewlekłego bólu”

NIEDZIELA 10.12.2023

lek. wet. Zofia Fraś
„Jak wygląda praca algezjologa i kiedy odsyłać do niego pacjentów?”

dr n. wet. Sylwia Lew-Kojrys
„Ból w urologii- boli częściej niż myślisz”

mgr Andrzej Kłosiński
„Wpływ bólu na emocje i nastój zwierzęcia oraz jego opiekuna”

Przerwa obiadowa

lek. wet. Zofia Fraś
„Farmakoterapia i nie tylko, w leczeniu bólu geriatryka czyli: co zrobić jak nic nie działa?”

lek. wet. Jolanta Łapińska
„Minimalizowanie bólu i cierpienia w codziennym życiu psów i kotów”

punktów edukacyjnych

Miejsce kongresu
Aula Kryształowa SGGW

Jolanta Łapińska

lek. wet. Jolanta Łapińska

Po ukończeniu studiów weterynaryjnych szczególnie zainteresowała się etologią i zaburzeniami zachowania zwierząt, co poskutkowało ukończeniem kursów zawodowych zoopsychologa oraz trenera psów. Własną praktykę zoopsychologiczną prowadzi od 2008 roku. Specjalizuje się w terapii zaburzeń zachowania psów i kotów. Od 2014 roku pracuje jako zoopsycholog w warszawskim schronisku dla zwierząt Na Paluchu. Prowadzi liczne specjalistyczne szkolenia i seminaria z zakresu etologii i terapii zaburzeń zachowania zwierząt. Organizuje także wykłady wybitnych światowych specjalistów z tych dziedzin. Współpracuje z Akademie für Tiernaturheilkunde w zakresie przygotowywania materiałów dydaktycznych dotyczących terapii zaburzeń behawioralnych u psów i kotów. Jest biegłą sądową z zakresu oceny zachowań zwierząt towarzyszących oraz możliwości ich terapii, a także dobrostanu zwierząt towarzyszących.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

​l​ek. wet. Joanna Iracka

Absolwentka Wydziału Medycyny Weterynaryjnej SGGW. Od 1997 roku zajmuje się rozwiązywaniem problemów behawioralnych i leczeniem zaburzeń zachowania u psów i kotów. Odbyła praktyki kliniczne u specjalistów w Belgii, Wielkiej Brytanii i USA. W 2000 roku uzyskała dyplom specjalisty lekarza weterynarii-behawiorysty przyznawany przez Écoles Nationales Vétérinaires Françaises (Państwowe Wyższe Szkoły Weterynaryjne Francji). Od 15 lat prowadzi wykłady i szkolenia w zakresie medycyny behawioralnej w Polsce i za granicą. Członek European Society for Veterinary Clinical Ethology (od 1995) i Zoo-Psy (od 2000). Popularyzuje wiedzę o zachowaniu zwierząt w prasie dla miłośników psów i kotów, brała udział w programach TVP.

A.Kłosiński.foto

Andrzej Kłosiński

Mgr psychologii, absolwent KUL, Behawiorysta zwierzęcy COAPE i instruktor szkolenia psów. Dyrektor Centre of Applied Pet Ethology (COAPE) Polska, wykładowca COAPE Polska i COAPE UK, instruktor na kursach dla trenerów szkolenia psów. Pomysłodawca i twórca Serwisu Opieki Nad Zwierzętami PETSITTER.pl, autor licznych publikacji na temat terapii zachowania zwierząt towarzyszących (m.in. Magazyn Weterynaryjny, Weterynaria Po Dyplomie, Weterynaria w Praktyce) oraz książki „Kliker”. Wykształcił ponad 270 polskich behawiorystów i trenerów szkolenia psów. Prowadził seminaria dla hodowców, wolontariuszy, pracowników, kierowników schronisk oraz osób prowadzących domy tymczasowe dla psów i kotów w całej Polsce. Bierze udział w akcjach i programach adopcyjnych. Ekspert i komentator wydarzeń związanych ze zwierzętami w programach telewizyjnych i radiowych. Mieszka pod jednym dachem z trzema adoptowanymi psami i czterema kotami.

Sybilla Dixie official Square

dr n.wet. Sybilla Berwid-Wójtowicz

Specjalistka żywienia klinicznego zwierząt i ludzi. Specjalisuje się w dietetyce weterynaryjnej od dwóch dekad, z wykształcenia zootechniczka, doktorat obroniła w 2006 roku w Zakładzie Dietetyki, Katedry Nauk Fizjologicznych, Wydziału Medycyny Weterynaryjnej SGGW. Prowadzi wykłady, seminaria i warsztaty na tematy związane z żywieniem i dietetyką zwierząt domowych na uczelniach i w prywatnych ośrodkach szkoleniowych. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących żywienia i dietetyki zwierząt towarzyszących ze szczególnym zainteresowaniem wpływu żywienia na zachowanie oraz mikrobiomu.

Autorka licznych publikacji na temat żywienia klinicznego zwierząt i ludzi.Jest członkiem zespołu ekspertów POLKARMA (organizacji reprezentującej FEDIAF w Polsce) oraz Europejskiego Stowarzyszenia Żywienia Weterynaryjnego i Porównawczego (ESVCN). W swojej działalności edukacyjnej skupia się na propagowaniu żywienia zwierząt opartego na wytycznych WSAVA, obowiązujących normach oraz dowodach (EBM). Ma bogate portfolio zawodowe, a od 2010 roku jest związana z Nestle Purina PetCare. Aktywnie wspiera schroniska, organizacje i inicjatywy walczące z bezdomnością zwierząt, działając w projektach w kraju i za granicą (m.in.ze Schroniskiem Lubelskim, w Korabiewicach, Adopciaki.pl).

Prywatnie matka, żona i mentorka. Żyje w licznym stadzie przygarniętych zwierząt.

Zofia Fras

Zofia Fraś

Absolwentka Wydziału Medycyny Weterynaryjnej SGGW w Warszawie w 2011 roku. Jest członkiem AVA (Association of Veterinary Anaesthetists ) oraz IVAPM (International Veterinary Academy of Pain ). Jej zainteresowania zawodowe obejmują anestezjologię, terapię bólu wraz z anestezją regionalną oraz medycynę ratunkową. W roku 2018 ukończyła z pozytywnie zdanym egzaminem kurs VASTA  Stale udoskonala swoją wiedzę i umiejętności na stażach zagranicznych oraz szkoleniach pod okiem uznanych specjalistów.

Prowadzi  szkolenia dla techników i lekarzy weterynarii oraz cały zespołów Przychodni i Klinik weterynaryjnych.
Emilia Klim

lek. wet. Emilia Klim

Ukończyła Wydział Medycyny Weterynaryjnej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Zanim jednak otrzymała tytuł lekarza weterynarii studiowała higienę stomatologiczną i podjęła pracę w warszawskich klinikach stomatologicznych, dzięki czemu dobrze poznała standardy i zasady obowiązujące w stomatologii ludzkiej. Jest członkiem Sekcji Stomatologii Polskiego Stowarzyszenia Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt. Aktywnie rozwija się w dziedzinie stomatologii weterynaryjnej odbywając liczne staże zagraniczne, uczestnicząc w corocznych kongresach European Veterinary Dental Society, którego jest członkiem oraz kursach organizowanych przez European School for Advanced Veterinary Studies (ESAVS) w roli instruktora. Od grudnia 2017 realizuje program rezydentury w European Veterinary Dental College pod okiem swojego mentora dr Jerzego Gawora.

Sylwia Lew-Kojrys

dr n. wet. Sylwia Lew-Kojrys

Urologia, nefrologia, endokrynologia, choroby wewnętrzne, diagnostyka obrazowa, chirurgia miękka

Specjalista chorób psów i kotów
Specjalista radiologii zwierząt

Absolwentka Wydziału Medycyny Weterynaryjnej w Olsztynie, obrona pracy doktorskiej na Katedrze Chorób Wewnętrznych Wydziału Medycyny Weterynaryjnej UWM w Olsztynie .

Jest doświadczoną internistką, ale jej zawodową pasją są urologia i nefrologia weterynaryjna. Od lat pogłębia swoja wiedzę w tej dziedzinie oraz prowadzi warsztaty i szkolenia dla lekarzy weterynarii dotyczące tego tematu. Może poszczycić się licznymi publikacjami oraz referatami z urologii i nefrologii wygłaszanymi na kongresach i konferencjach naukowych. Jest również znakomitym ‘obrazowcem’ specjalizującym się badaniach USG. Oprócz tego jest niezwykle zdolnym i utalentowanym chirurgiem, który nie boi się nawet bardzo trudnych wyzwań. Wykonuje zabiegi urologiczne oraz wszystkie zabiegi w obrębie jamy brzusznej oraz w obszarze powłok skórnych. Jako pierwsza w Polsce wykonała zabieg bajpasów moczowodów u kota.

Beata Degórska

Dr hab. n. wet. Beata Degórska

Absolwentka Warszawskiego Wydziału Medycyny Weterynaryjnej i od lat związana jest z Zakładem Chirurgii w Katedrze Chorób Małych Zwierząt z Kliniką Wydziału Medycyny Weterynaryjnej SGGW. Jej zainteresowania zawodowe dotyczą chirurgii i ortopedii małych zwierząt. Ukończyła wiele kursów europejskich z zakresu chirurgii miękkiej i ortopedii małych zwierząt. Jest organizatorką warsztatów chirurgicznych dla lekarzy praktyków, wykładowczynią na licznych konferencjach i sympozjach.  Jest zaangażowana w pracę ze studentami, szczególnie tymi, którzy są  zainteresowanych pogłębianiem swoich chirurgicznych umiejętności. Jest także inicjatorką utworzenia filii tzw „Szkoły Luksemburskiej” na warszawskim Wydziale Medycyny Weterynaryjnej i z powodzeniem współorganizuje od kilku lat kursy ESAVS w Warszawie, otwierające nowe możliwości kształcenia podyplomowego dla polskich lekarzy weterynarii.